Back
Case

Nieuwe website en campagne voor ambachtelijk pianoatelier

  • Date: maart 5, 2018

  • Client: Van Wijk Pianotechniek

  • Tags:

    ,

Scroll

Van Wijk Pianotechniek

Als jouw piano gestemd of gerestaureerd moet worden ben je op zoek naar een persoon waarvan je zeker weet dat het instrument in goede handen is. En het liefst betaal je niet de hoofdprijs.
Pianotechnicus Ton van Wijk is precies die vakman: iemand met passie voor het vak waarbij de ambacht in het bloed zit, die met 'goed' geen genoegen neemt en toch eerlijke prijzen hanteert.

00. De vraag

De concurrentie onder pianotechnici is flink. Effectieve online aanwezigheid is voor Van Wijk dus van groot belang. Daarom zocht hij een meer betrokken partij om dit aan uit te besteden.

Ik werd gevraagd om alle online activiteiten onder handen te nemen: advertentiecampagnes opnieuw inrichten en optimaliseren; de website vernieuwen en uitbreiden.

01. Een nieuwe website

Een vernieuwd ontwerp op basis van de bestaande huisstijl, met focus op kwaliteit, persoonlijkheid en conversie. De website is textueel en technisch geoptimaliseerd voor uitstekende vindbaarheid.

De juiste content voor de juiste doelgroep

Iemand die enkel wil dat zijn piano gestemd wordt zoekt naar de laagste prijs, iemand die zoekt naar een restaurateur of overweegt een instrument aan te schaffen zoekt naar kwaliteit en vertrouwen.

Overzichtelijk aanbod van piano's en vleugels uit het atelier

Het actuele aanbod zowel als het portfolio verkochte instrumenten heeft elk zijn eigen detailpagina en is gemakkelijk te beheren via Woocommerce.

Design

Een nieuwe website: Een vernieuwd ontwerp op basis van de bestaande huisstijl, focus op uitstekende vindbaarheid, het actuele aanbod piano's en vleugels gemakkelijk te beheren middels de Woocommerce plugin.

SEO

Pagina's zijn geoptimaliseerd voor goede vindbaarheid.

Techniek

De website is gebouwd op Wordpress in combinatie met plugins zoals Woocommerce en Freshbuilder.

03. Slimme advertentiestrategie

De doelgroep die enkel op zoek is naar een pianostemmer heeft andere prioriteiten dan de doelgroep die op zoek is naar een partij voor restauratie. Elke doelgroep en dienst vereist dus een andere advertentiestrategie.