Back
Case

Redesign en online platform voor MuziekSalon Spronk

  • Date: oktober 1, 2017

  • Skills: Graphic design, Webdesign, Wordpress, Online marketing

  • Client: MuziekSalon Spronk

  • Tags:

    ,

Scroll

Iets zien, iets horen, iets te weten komen

De "muzieksalon" is een maandelijkse muzieklezing op verschillende locaties in regio Breda, waarin bijzondere muziekverhalen worden gecombineerd met live muziek en beeld. Verteld vanuít de muziek. Altijd verzorgd door beroepsmusici. Gezellig en informeel.

01. De vraag

Het doel van MuziekSalon Spronk is om een groter publiek te enthousiasmeren voor klassieke muziek. Door de jaren is er een 'vaste bezoekersclub' gevormd, maar komt de groei tot stilstand. De uitdaging: een breder en jonger publiek aanspreken.

Om algemene bekendheid en het bezoekersaantal te verbeteren adviseerde ik allereerst om de huisstijl, de online aanwezigheid aan te pakken en te focussen op content creatie.

02. Hernieuwde identiteit

MuziekSalon Spronk betekent klassieke muziek, kwaliteit maar ook laagdrempeligheid en gezelligheid. Doel is een moderne uitstraling met een klassiek tintje. Ik vernieuwde de huisstijl met een nieuw logo, typografie en graphics. De nieuwe stijl werd toegepast op posters, toegangs- en cadeaukaarten en consumptiebonnen.

03. Online Platform

Voorheen werden details over muzieksalons alleen verspreid via flyers, lokale bladen of uitagenda's van derden. Reserveringen waren enkel mogelijk per mail of telefonisch. Foto's en video's die tijdens de lezingen werden gemaakt bleven onbenut.

Een eigen online platform was een logische stap: Een digitale sfeerimpressie, agenda, optie tot reserveren en een archief van kennis, nieuws en media.

Doelstellingen voor het platform:

  • Duidelijk en gebruiksvriendelijk
  • Inspirerend en overtuigend
  • Simpel en makkelijk in onderhoud

Hooggeëerd (nieuw) publiek, welkom bij MuziekSalon Spronk

Met focus op nieuw potentiëel publiek: een duidelijke, inspirerende en uitnodigende introductie tot het concept van de muzieksalon en alles wat de website te bieden heeft.

Voor elke muzieksalon een eigen transformerende sfeerpagina

Anders dan een standaard evenementenpagina: een allesomvattende modulaire pagina met details over het muziekverhaal, de deelnemende musici, de behandelde componist, wellicht al een voorproefje. Vóoraf heb je hier de mogelijkheid om te reserveren; naderhand vind je hier foto's, een speellijst en een terugblik. Allemaal via één dezelfde weblink, wel zo handig.

04. Een knallende lancering

Voor de opening van seizoen 2017/2018 verzorgde ik een poster, countdown-pagina en een ludieke knallende lancering van de website.

speel video

Bekijk een hoe de lancering werd gepresenteerd door Matthijs.

Aansluitend aan de presentatie wezen we bezoekers op de mogelijkheid om een link naar de website op hun telefoon te installeren.

Over onze samenwerking

De Muzieksalon heeft een transformatie ondergaan van een leuk initiatief naar een professioneel uitstralend gebeuren waarmee iedereen in het veld rekening houdt. Matthijs is een bescheiden persoon, echter met duidelijke ideeën, die hij op een heel plezierige manier communiceert. Hoewel hij zelf niets heeft met klassieke muziek, weet hij heel goed de wensen te vertalen in prachtig vakwerk waarbij hij enthousiast en ter zake kundig meedenkt. Ook het tijdpad, werd onder zijn leiding een prettig strak roulerend systeem, dat zeer gebruiksvriendelijk werkt.

— Jetje van Wijk

Artistiek en zakelijk leider van MuziekSalon Spronk